|
|
|
|
Χώρος εκδήλωσης ΓΓ₯ëëüãëΓ₯éï ºÀñáìÑ ΓΓ₯Γ·ΓΓΎΓ / ΓÑëëéΓͺΓΌ ΓΓóôéôïýôï ΓΓ₯óóÑëïΓΓΓͺçò / ΓïáóΓ₯ΓΓ― ΓáæÑΓôéΓΓ―Γ½ Γïëéôéóìïý
Καλλιτέχνης Ivan Grubanov
Βιογραφικό καλλιτέχνη |
|
|
|
|
|
Afterimages, Γ³Γ·ΓÀéÑ, 2006 |
|
|
|
Afterimages, Γ³Γ·ΓÀéÑ, 2006 |
|
|
|
Afterimages, Γ³Γ·ΓÀéÑ, 2006 |
|
|
|
|
|
|
|
ΠαραμΓνον ΕΓδωλο
Η πρΓΎτη Γννοια που εξετΓζει η σειρΓ ΠαραμΓνον ΕΓδωλο, εΓναι το οπτικΓΌ φαινΓΌμενο που επιστημονικΓ Γχει με το Γδιο ΓΌνομα. Το «παραμΓνον εΓδωλο», δηλαδΓ η οπτικΓ εντΓ½πωση που μΓνει ΓΌταν Γχουμε κοιτΓξει μΓα πηγΓ φωτΓΌς για αρκετΓ ΓΎρα, η παρατεινΓΌμενη εικΓΌνα του περιγρΓμματος της πηγΓς που μΓνει στον αμφιβληστροειδΓ χιτΓΎνα ΓΌταν στρΓψουμε τα μΓτια μας κΓπου αλλοΓ½.
Η δεΓ½τερη σημαντικΓ Γννοια που εξετΓζει η σειρΓ εΓναι τα αρχαιολογικΓ σχΓδια. ΒΌταν γΓνονται ανασκαφΓς, τα αρχαιολογικΓ σχΓδια αναπαριστοΓ½ν με ακρΓβεια τα σπασμΓνα περιγρΓμματα των διΓφορων θραυσμΓτων που Γχουν βρεθεΓ. ΠεριγρΓφουν τα περιγρΓμματα καθΓΎς και τη θΓση των θραυσμΓτων σε σχΓση μεταξΓ½ τους και το βΓθος της ανασκαφΓς.
Τα σχΓδιΓ μου χρησιμοποιοΓ½ν φωτογραφΓες ως πηγΓς, εικΓΌνες διΓφορων θρησκευτικΓΎν μνημεΓων στα ΒαλκΓνια. Με μΓα διεξοδικΓ αλληλουχΓα αποπειρΓΎν, τα σχΓδια αποσυνθΓτουν την εικΓΌνα-πηγΓ στο σκελετΓΌ της. ΑπογυμνΓΎνουν το ουσιαστικΓΌ ιδεολογικΓΌ περιεχΓΌμενο της εικΓΌνας και χρησιμοποιΓΎντας τη διαδικασΓα της σχεδΓασης, η λογικΓ και το φως τους επιδΓχονται επιπλΓον κατακερματισμΓΌ και απΓΌκλιση απΓΌ την εικΓΌνα. Σε μια τΓτοια διαδικασΓα, αφαιρεΓται η ιδεολογικΓ ισχΓ½ς της εικΓΌνας απΓΌ το πρωτΓΌτυπο περιεχΓΌμενΓΌ της και εμφανΓζεται αλλοιωμΓνη και αδΓ½ναμη.
ΕπιπλΓον, τα σχΓδια συνδΓουν τα θραΓ½σματα της θρησκευτικΓς εικονογραφΓας με αποσπΓσματα απΓΌ τις ανασκαφΓς, σπασμΓνα και κατακερματισμΓνα αντικεΓμενα απΓΌ τις ανασκαφΓς, αλλοιωμΓνα και απλοποιημΓνα σχΓδια μαζικΓΎν ταφΓΎν. Με την αφαΓρεση του στοιχεΓο της τεκμηριωμΓνης ακρΓβειας και της φρΓκης της, μεταμορφΓΎνονται σε ρυθμικΓς συνθΓσεις, σε διαγρΓμματα αποσΓ½νθεσης.
Το σΓ½νολο της σειρΓς αποτελεΓται απΓΌ 29 σχΓδια, που ταξιδεΓ½ουν το θεατΓ ΓΌπως περγρΓφεται παραπΓνω.
|
|
|
|
|